Poman

poslat soukromou zprávumuž | Taková díra na Moravě:) (Jihomoravský kraj)
Naposledy aktivní:23. 11. 2021 Zhlédnutí profilu: 23.182
Profil založen:18. 04. 2004 Příspěvků:191 / 2.286
Poslední změna: 14. 01. 2015 Fotografií:5
24. 08. 2019Poman
Tak to se omlouvám, ale budu těžce nekolegiální, ale tohle tedy ne. A to budu psát jako někdo kdo těžce proti hipí kravinkám a naopak pro EBM a základním kamenem práce je komplexní aktivní biomechanika. Ale házet k sobě homeopatii a některý ty ostatní věci akorát ukazuje na velkou neznalost a právě na velkou omezonost toho co se za těch 6 úžasných let na LF v Čechách naučí. Kdyby totiž studoval třeba někde jinde (nemusí se daleko, třeba na univerzitu v Italské Pagodě kde jen jedno z největších a nejstarších center fasciálního výzkumu), tak by zjistil že se manuálně dá ovlivnit fasciální tkáň úplně v pohodě. A mají k tomu opravdu hromadu EDM studií a učebnic, kde krásně ukazují jak na UZ tak na MRI přesně jak se to děje (spoiler změna molekulárního uspořádání kyseliny hyaluronové v densifikovaných koordinačních centrech fascie).

A takhle by šlo se vyjádřit i k hodně z těch dalších zmíněných technik. A u těch kde je opravdu primární `gró` efektu práce se změnou podnětů pro receptory, tak je otázka proč by to mělo být špatně. Na tom je založeno X fyzio českých technik. Mozek řídí pohybový aparát a změnou signálů pro mozek dokážeme změnit i reakci ve tkáních na periferii.

Jinak článek je o zádech, tak je řeč o pohybovém aparátu. Strukturální vertebro -viscerální vztah nebyl nikdy prokázán, takže léčit facii na noze a čekat, že tím zlepším cirhozu jater je při momentálním stupni vědy kravina.

magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

1
0
10. 04. 2018Poman
Určitě se stavím až budu v okolí. Ale budu taky chtít hodinu s fyzioterapeutem:).
magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
11. 03. 2018Poman
Tohle je ale už jiná pro federace. Rozkmotřili se:).
magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
05. 03. 2018Poman
Opravdu výborný článek:).

Jen námět k debatě - jestli si nechtěl k odkazu číslo jedna napsat vnitřní meniskus?:)

A pak ty adduktory a Copenhagen Adduction. Docela dost jsme řešili vliv zrovna tohodle cviku na pákové poměry v kolenu. Kde tedy nepanuje shoda jestli je tohle zbytečné boční zatěžování nebo není...

A k tomu ještě poznámka, většinou v oblasti adduktorů vidím problém v excentrice ve smyslu extenze a vnitřní rotace v kyčli. Tak třeba já řeším víc tohle než vlastně čistě add/abbukci. Jsou to bestie a všichni na ně pěkně ser*** :) 

magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

1
0
20. 02. 2018Poman
magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
19. 02. 2018Poman
Nedá se říci. Jsou tady obrovské rozdíly v poškození tkáně, takže časové určení jak dlouho se co dělá nejde obecně říci. Mám teď v ordinaci klienta co po 2 měsících po úrazu dělá hip hinge na jedné noze a už má za sebou i nějaké zápasy (florbal) a taky se ke mne dostal člověk co měl distorzi kotníku na konci října a momentálně všechno bolí, otéká, rozsah pohybu skoro nic a chůze s ortezou je těžký kulhání.

Rehabilitace velmi brzo, jak pasivní, tak pohybová tak i reflexní. Jako doplňky se dá pracovat tejpama ať už do stabilizace nebo proti otýkání, na zlepšení hojení je super laser a kryoterapie může mít taky smysl při určitých fázích.

magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
10. 02. 2018Poman
Ano, je to takové zlo že různé verze tohodle pohybového vzorce používám při práci i s klientama po operaci páteře. Aby se dali do kupy:).
magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
09. 01. 2018Poman
Tak můj poslední fyzioterapeutický kurz z pokročilé biomechaniky stál za 4 dny 20 tisíc. A aby ho tam pustili vůbec tak musí mít za sebou vzdělaní a zkoušky který vyjde na víc než stovku....
magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

1
0
08. 01. 2018Poman
Souhlas, loni byla v Brně jedna taková nejmenovaná odborná akce a tam to bylo úplně šíleně vidět na přednášejících. `Noname` doktor co nezná činku tam předvedl úžasnou přednášku. Vše logické, podložené, vysvětlené. No a pak se tam ukázali jistí slavní trenéři ověnčení tituly a vypadalo to jak besídka ve školce. Někteří posluchači těžko rozdýchávali aby se nesmáli.
magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

4
1
07. 10. 2017Poman
Na FB něco má, a forma super...
magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
20. 04. 2017Poman
Dovolím se malé doplnění: Ideálním terapeutickým přístupem není sednout si denně 3-4x a půl hodiny cvičit, ale naučit se aplikovat `cvičení` (radši bych použil výraz uvědomění si polohy a pohybu) do běžných denních činností (stoj na zastávce, chůze, sed v práci atd.). Když takovou to práci okořením o izolované tréninkové jednotky, tím lépe.

Tebou zmínění SM systém je takový osekaný základ. Je to okopírované z této techniky-

http://www.spiraldynamik.cz/

Tam se jde ještě daleko více do hloubky pohybu. Pro vnímavé jedince výborná technika pro práci s tělem, nejen u těch zad. Ale velice náročná na aktivní práci.

magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
20. 04. 2017Poman
Kdybych to měl nějak shrnout tak:

Funkční trénink je trénink, který při cvičení respektuje a využívá fyziologické (při fylogenetickém vývoji vytvořené) mechanické souhry jednotlivých segmentů pohybového aparátu v komplexních pohybových vzorech a zároveň vede k vytyčenému cíli.

magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
18. 04. 2017Poman
Já mám do optimisty daleko. Musím ale říci, že co se poslední 2 roky věnuji i výuce trenérů (hlavně už těch `hotovým`) tak jsem jich potkal docela dost. Těch co se snaží studovat, získat různé pohledy na problematiku a neomílat stále ty stejné `pravdy` a hlavně těch co znají svůj limit a podle něho pracují.

A musím říci, že poslední dobou jsem narazil na spoustu trenérů, kteří se tím řídí. Nikdo učený z nebe nespadl, to je normální a není na tom přeci nic zlého. Když si s něčím nevím rady tak řeknu někomu kdo mi s tím třebas lehce pomůže.

Já to tak dělám stejně, když si nejsem jistý nebo se setkám s problémem na jehož řešení nejsem dost zkušený (takové děti jdou mimo mě třeba:).

Problém je v tom, že někteří si myslí jací nejsou mistři světa a všechno vždy vědí nejlépe a se vším si poradí a pak jsou ty jejich klienti v háji.

magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
28. 12. 2016Poman
Vždy je co vylepšovat,co jde udělat třeba lépe nebo jinak. Tohle je jedna cesta, která má oproti té starší a neustále dokolečka šíleně propagované rozhodně dost výhod. ALE i nevýhody, viz. protažení u televize. Flexory kyčle si u sledování TBBT opravdu v pohodě protáhnu úplně v klidu. Lehnu si na zem, protáhnu nohu a pak už jen ležím a sledují televizi. Kdybych místo toho chtěl ty flexory povolit aktivně - přes nějakou stabilní pozici a pak práci v kyčli do extenze, tak to bude vyžadovat neustálené soustředění na pohyb a opravování chyb, popřípadě se budu muset ošahávat a zkoušet jestli mi neujíždí záda nebo jestli se mi zapojí hýždě atd. (zvlášť pokud mám v té oblasti problém). To z té televize moc mít nebudu. Já to třeba zvládnu, ale moje žena potřebuje abych jí hlídal já, natož aby u toho sledovala něco. Je to extrémně individuální, ale jako vše i takhle pracovat s tělem se můžu naučit. Někomu to trvá minutu v jednom pohybu, někomu klidně nestačí ani hodina čistého času.
magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0
28. 12. 2016Poman
Ahoj. Hlavně pro hypermobilní jedince je zlo. Pokud někomu ruším strečink, tak jsou to hypermobilní jedinci. Hypermobilní člověk je většinou daleko více nestabilní (volné vazivo),protože se ale tělo snaží udržet stabilní, tak se to snaží kompenzovat. Ta kompenzace probíhá v okolních tkáních těch jednotlivých nestabilních segmentů, ale jelikož na ty to tkáně nejsou ideálně uzpůsobeny, aby makaly ještě na tohmle tak se přetěžují. A vznikají v nich funkční změny - shluky hypertonických svalových vláken nebo přímo trigger pointy ve svalech nebo funkční kloubní blokády. Tyhle změny samozřejmě můžu nějak ovlivnit strečinkem nebo automobilizací kloubů, ale při tom kromě uvolnění (pro mě subjektivně nepříjemné až bolestivé) kompenzace uvolním znova to vazivo díky které ta kompenzace vzniká. Takže se mi to tam utvoří znova a prakticky snáz než před tím než jsem se protáhl.

Měl jsem extrémně hypermobilní lidi, kteří se takhle museli protahovat 3x za den vždy tak půl hodiny, aby byly vůbec schopní (přes ty nepříjemné pocity a bolest z těch kompenzací)fungovat. A tak fungovali roky, Furt dokola. Zrušil se strečink (ne samozřejmě ze dne na den, postupně jinak by to pro ně bylo nesnesitelné vydržet) a začalo se se silovým trénink. To dokáže pomoct - zvýšit komplexne o okolí těch hypermobilních segmentů (třeba celý vršek těla, nebo úplně celé tělo že)svalovou trofiku, tonus a sílu.

magazín zobrazit celou diskusi

Hodnotit diskusní příspěvky mohou jen přihlášení uživatelé. Hodnocení jsou pro přihlášené uživatele veřejná (tzn. přihlášení čtenáři vidí, kdo jak hodnotil).

0
0

123...111213
Navštivte nás i na Facebooku: FB stránka Ronnie.cz
Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2022 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2022 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.